ZŠ T. G. Masaryka, Jánošík
„Zlé prekonávať dobrým, to nie je tak ťažké - ale ťažko je prekonávať dobré lepším.“ T.G. Masaryk

Новости

Dečja nedelja 2025

Датум: 03. Oktobar 2025 11:25 Категорија: Новости

Ponedeljak
DEČJI FILM U BIBLIOTECI (svi učenici)
Utorak
RADIONICA PRAVLJENJA KOLAČA (7. i 8. razred za sve učenike)
Sreda
STRIP RADIONICA (stariji razredi)
Četvrtak
EKOLOŠKE AKTIVNOSTI (svi učenici)
Petak
POZORIŠNA PREDSTAVA (svi učenici)

Прочитај

Darčeky pre našich piatakov

Датум: 02. Oktobar 2025 09:29 Категорија: Новости

Za podpory USZZ, Národnostná rada rozdelila darčeky pre našich piatakov. Piataci na začiatku nového školského roku dostáli perečníky naplnené školskými potrebami.

Прочитај

Darčeky pre našich prvakov

Датум: 02. Oktobar 2025 09:26 Категорија: Новости

Obec Alibunar rozdelila darčeky pre našich prvakov. Žiaci dostali žiacke tašky naplnené školskými potrebami.

Прочитај

Obeležili smo Evropski dan jezika

Датум: 29. Septembar 2025 08:07 Категорија: Новости

U petak 26. septembra obeležili smo Evropski dan jezika. Prva tri časa, u školskoj biblioteci naši učenici od 5. do 8. razreda izradili su dva panoa kroz koje su prikazali jezičko bogatstvo naše multinacionalne sredine, kao i bogatstvo jezika koji se izičavaju u našoj osnovnoj školi - slovački, srpski, engleski i nemački!
Aktivnostima su rukovodile nastavnice Tamara Kostić, Želmira Kolarik, Valentina Šćerba, Elvira Moric i Elena T. Takač, kao i bibliotekar škole Jaroslav Halabrin.

Прочитај

SLOBODNE NASTAVNE AKTIVNOSTI

Датум: 24. Septembar 2025 11:09 Категорија: Новости

Na osnovu Pravilnika o dopuni Pravilnika o programu nastave i učenja za peti, šesti, sedmi i osmi razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja izašlog u Službenom glasniku RS – Prosvetni glasnik, br. 17/2021 od 05.11.2021. godine došlo je do izmene u ponudi škole u skladu sa svojim organizacionim i prostornim mogućnostima u izboru obaveznih slobodnih nastavnih aktivnosti
 
Slobodne nastavne aktivnosti (u daljem tekstu SNA), su deo plana nastave i učenja koji škola planira Školskim programom i Godišnjim planom rada. Učenici u svakom razredu, od petog do osmog, biraju jedan od tri programa SNA koji škola nudi što znači da će svaki učenik tokom drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja pohađati četiri različita programa. Učenici i njihovi roditelji se pre izbora upoznaju sa ponuđenim programima na času odeljenskog starešine, na roditeljskom sastanku, putem sajta škole, lifleta i dr. Odabrani programi SNA su za učenika obavezni a uspeh se izražava opisnom ocenom i ne utiče na opšti uspeh.
 
Iako se za neke SNA može napraviti prirodna veza sa odgovarajućim obaveznim predmetima ne treba ih posmatrati kao neku vrstu njihovog proširivanja ili produbljivanja. U njihovom ostvarivanju nastavnik se oslanja na učenička i školska i vanškolska znanja i iskustva. Programi SNA nisu namenjeni samo nekoj grupi učenika kao što su npr. učenici koji se spremaju za takmičenje ili im je potrebna dodatna podrška u učenju. Svrha SNA je da doprinesu ostvarivanju opštih ishoda obrazovanja i vaspitanja, razvijanju ključnih i opštih međupredmetnih kompetencija potrebnim za snalaženje u svakodnevnom životu. Osim toga, podrška su profesionalnom razvoju učenika koji na kraju osnovne škole donose važnu odluku o nastavku školovanja u kontekstu novog koncepta srednje škole u kojoj se polažu opšta i stručna matura. I na kraju, mada ne manje važno, SNA doprinose boljem upoznavanju učenika i njihovoj saradnji, jer se ostvaruju u grupama sastavljenim od učenika iz različitih odeljenja.
 
Programi SNA sadrže cilj, kompetencije, ishode, teme, ključne pojmove sadržaja, uputstvo za didaktičko-metodičko ostvarivanje i ocenjivanje učenika. Programi SNA koje je pripremio Zavod dati su u dve grupe. Prvu čine programi namenjeni učenicima 5. i 6. razreda, a drugu 7. i 8.
 
Prema kadrovskoj i organizacionoj mogućnosti škole a prema odabiru učenika ove školske godine imaćemo dve SNA:
 
            VEŽBANJEM DO ZDRAVLJA – peti i šesti razred
            Cilj učenja slobodne nastavne aktivnosti Vežbanjem do zdravlja je da učenik ovlada znanjima, razvije veštine i formira stavove i vrednosti od značaja za odgovoran odnos prema sopstvenom zdravlju, fizičkom vežbanju i zdravim životnim navikama.
 
 
            DOMAĆINSTVO – sedmi razred
            Cilj učenja slobodne nastavne aktivnosti Domaćinstvo je da učenici integrišu i funkcionalizuju znanja stečena u okviru različitih predmeta u kontekstu svakodnevnog života, da unaprede veštine i formiraju navike u vezi sa važnim aktivnostima u svakodnevnom životu u oblasti stanovanja, odevanja, ishrane i upotrebe različitih materijala.

Прочитај

Izleti

Датум: 24. Septembar 2025 11:07 Категорија: Новости

Izleti imaju za cilj obogaćivanje znanja i razumevanja prirodnih i društvenih pojava, umetničkih dela, razvijanja sklonosti prema nauci, kulturi i umetnosti. Izleti su usklađeni sa nastavnim planom i programom obrazovanja za obavezne i izborne predmete i omogućavaju neposredno iskustvo iz koga se najefikasnije i najefektivnije uči.
            Škola organizuje izlete kao što su:
•           Poseta Etno-domu (svet oko nas, priroda i društvo)
•           Poseta crkvi (veronauka)
•           Poseta Domu kulture (pozorišne predstave i kulturno-umetnički programi)
•           Poseta Sajmu zapošljavanja (profesionalna orijentacija)
•           Izlet na Devojački bunar (priroda i društvo, biologija i geografija)
            I sl.
 

Прочитај

Kulturne aktivnosti škole

Датум: 24. Septembar 2025 10:31 Категорија: Новости

Škola je značajan faktor kulturne transmisije u kojoj dolazi do uzajamnog  delovanja sredine na školu i škole na društvenu sredinu. To se ostvaruje kroz plan saradnje sa organizacijama, institucijama kulture (muzeji, galerije, pozorišta, domovi kulture, sportska društva i dr.) i roditeljima.
Osnovni cilj ovih aktivnosti je organizovano delovanje škole na sredinu i obratno. Pored opštih vaspitnih zadataka, posebni zadaci kulturne i javne delatnosti škole bili bi:
-           osposobljavanje učenika da koriste sve vrednosti koje im pruža sredina za njihov svestrani razvoj i bogatiji lični život u slobodnom vremenu, kao i prezentovanje onih rezultata kojima škola bogati kulturni i društveni život sredine (radne akcije, proslave, jubileji, manifestacije, društveno- koristan rad), i
-           afirmacija škole kao kulturnog centra u mestu i stvaranje pedagoških i društvenih uslova za bogaćenje kulturnog života sredine.
Sadržaj rada se odnosi na:
1. Korišćenje uslova koje pruža društvena sredina:
- organizovanje korišćenja programa biblioteka, pozorišta, muzeja, domova kulture, rekreativnih i sportskih centara; organizovano korišćenje programa naučnih tribina, predavanja i dr.; angažovanje istaknutih naučnih, kulturnih, javnih radnika za razgovor sa učenicima po želji; organizovanje seminara, kurseva u kabinetima škole, organizovanje takmičenja i smotri iz  raznih naučnih i stručnih oblasti; organizovanje izleta i ekskurzija i drugih oblika međusobne saradnje sa školama iz drugih sredina; saradnja sa društvenom sredinom u programiranju i korišćenju sportskih objekata u školi za rekreaciju i fizičko vaspitanje omladine.
2. Upoznavanje društvene sredine sa načinom organizovanja i rezultatima vaspitno-obrazovnog rada škole:
- upoznavanje opreme: kabineta, savremenih audiovizuelnih sredstava i dr., organizovanje izložbi na kojima se prikazuju praktični radovi, sheme, grafikoni i drugi proizvodi nastave koje su učenici u toku obuke napravili; prikazivanje stvaralaštva sekcija i grupa vannastavnih aktivnosti, a koje su vezane za kulturno-umetničke priredbe, smotre, i dostignuća i stvaralaštvo (dramsko, horsko, muzičko, likovno, proizvodno i drugo); sportske manifestacije (priredbe, javni nastupi, takmičenja); školske manifestacije (proslave, jubileji i drugo); aktivnosti u okviru međuškolske saradnje (proslave, smotre, priredbe, izložbe i drugo).

Прочитај

Zaštita od nasilja i intervencije u kriznim situacijama

Датум: 24. Septembar 2025 10:30 Категорија: Новости

Program zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i programi prevencije drugih oblika rizičnog ponašanja, kao što su, naročito, upotreba psihoaktivnih supstanci i maloletnička delinkvencija ostvaruju se kroz različite nastavne i slobodne aktivnosti sa učenicima, zaposlenima, roditeljima, odnosno starateljima, u saradnji sa jedinicom lokalne samouprave, u skladu sa utvrđenim potrebama.
U ostvarivanje ovog programa uključuju se i fizička i pravna lica sa teritorije jedinice lokalne samouprave, ustanove u oblasti kulture i sporta, vršnjački posrednici, kao i lica obučena za prevenciju i intervenciju u slučaju nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i drugih oblika rizičnog ponašanja.
Opšti cilj programa je unapređivanje kvaliteta života učenika primenom:
• mera prevencije za stvaranje bezbedne sredine za život i rad učenika;
• mera intervencije u situacijama kada se javlja nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje u ustanovama.
            Prevenciju nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja čine mere i aktivnosti kojima se u ustanovi stvara sigurno i podsticajno okruženje, neguje atmosfera saradnje, uvažavanja i konstruktivne komunikacije.
            Preventivnim aktivnostima se:
a)         podiže nivo svesti i osetljivosti deteta i učenika, roditelja i svih zaposlenih za prepoznavanje nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
b)         neguje atmosfera saradnje i tolerancije, uvažavanja i konstruktivne komunikacije u kojoj se ne toleriše nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje;
c)         ističu i unapređuju znanja, veštine i stavovi potrebni za konstruktivno reagovanje na nasilje;
d)         obezbeđuje zaštita deteta i učenika, roditelja i svih zaposlenih od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja.

Прочитај

PROGRAMI DOPUNSKOG, DODATNOG I PRIPREMNOG RADA

Датум: 24. Septembar 2025 10:28 Категорија: Новости


Osim redovne nastave, škola ostvaruje dodatni, dopunski i pripremni rad za učenike.
 
 
DODATNI RAD
 
 
Cilj dodatnog rada je da omogući pojedinim odabranim i talentovanim učenicima da prošire i da prodube svoja znanja i veštine iz nekih nastavnih oblasti i predmeta u skladu sa svojim interesovanjima, sposobnostima i sklonostima, kao i da podstiče učenike na samostalni rad, razvoj logičkog, stvaralačkog i kritičkog mišljenja i da doprinese njihovom osposobljavanju za dalje samoobrazovanje.
Zadaci:
- zadovoljavanje individualnih osobenosti učenika, sklonosti, interesovanja, sposobnosti za učenje,
- podsticanje individualnog razvoja učenika (adekvatnog tempa), pre svega njihovih intelektualnih karakteristika, što omogućava brže napredovanje učenika (akceleracija),
- proširivanje i produbljivanje obima i sadržaja pojedinih predmeta za koje učenici pokazuju interesovanje i sposobnosti,
- grupisanje učenika prema sposobnostima i interesovanjima, čime se stvaraju uslovi za individualizaciju dodatnog rada,
- identifikovanje obdarenih i talentovanih učenika.
 
Sadržaji dodatnog rada polaze od redovnog plana i programa, ali se, shodno interesovanjima i potrebama učenika, proširuju, produbljuju i dopunjuju novim sadržajima, određenih nauka, i kao takvi važe samo za učenike obuhvaćene ovim oblikom rada. Samim tim, sadržaji dodatnog rada su individualizovani, kako u odnosu na učenika, tako i u odnosu na nastavnika.
 
Program dodatnog rada  planira se i organizuje u okviru nedeljnog rasporeda časova obrazovno-vaspitnog rada. Časovi  traju kraće ili duže od 45 minuta, zavisno od sadržaja koji se ostvaruju.
 
 

Прочитај

Školski program 2025/2026. godine

Датум: 24. Septembar 2025 10:27 Категорија: Новости

Osnovna škola «T. G. Masarik» Janošik na svojoj listi predmeta imaće sledeće predmete:

 
1. O B A V E Z N I   N A S T A V N I  P R E D M E T I
 

1. Srpski jezik kao nematernji,
2. Slovački jezik (maternji jezik),
3. Engleski jezik (prvi strani jezik)
4. Matematika,
5. Svet oko nas  
6. Priroda i društvo  
9. Likovna kultura,
10. Muzička kultura,
11. Istorija,
13. Geografija,
14. Biologija
15. Hemija
16. Fizika
17. Fizičko i zdravstveno vaspitanje   
18. Informatika i računarstvo 
19. Tehnika i tehnologija 
20. Projektna nastava
21. Digitalni svet

 

Прочитај