Датум: 03. Oktobar 2025 11:25 Категорија: Новости
Ponedeljak
DEČJI FILM U BIBLIOTECI (svi učenici)
Utorak
RADIONICA PRAVLJENJA KOLAČA (7. i 8. razred za sve učenike)
Sreda
STRIP RADIONICA (stariji razredi)
Četvrtak
EKOLOŠKE AKTIVNOSTI (svi učenici)
Petak
POZORIŠNA PREDSTAVA (svi učenici)
Прочитај
|
Датум: 02. Oktobar 2025 09:29 Категорија: Новости
Za podpory USZZ, Národnostná rada rozdelila darčeky pre našich piatakov. Piataci na začiatku nového školského roku dostáli perečníky naplnené školskými potrebami.
Прочитај
|
Датум: 02. Oktobar 2025 09:26 Категорија: Новости
Obec Alibunar rozdelila darčeky pre našich prvakov. Žiaci dostali žiacke tašky naplnené školskými potrebami.
Прочитај
|
Датум: 29. Septembar 2025 08:07 Категорија: Новости
U petak 26. septembra obeležili smo Evropski dan jezika. Prva tri časa, u školskoj biblioteci naši učenici od 5. do 8. razreda izradili su dva panoa kroz koje su prikazali jezičko bogatstvo naše multinacionalne sredine, kao i bogatstvo jezika koji se izičavaju u našoj osnovnoj školi - slovački, srpski, engleski i nemački!
Aktivnostima su rukovodile nastavnice Tamara Kostić, Želmira Kolarik, Valentina Šćerba, Elvira Moric i Elena T. Takač, kao i bibliotekar škole Jaroslav Halabrin.
Прочитај
|
Датум: 24. Septembar 2025 11:09 Категорија: Новости
Na osnovu Pravilnika o dopuni Pravilnika o programu nastave i učenja za peti, šesti, sedmi i osmi razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja izašlog u Službenom glasniku RS – Prosvetni glasnik, br. 17/2021 od 05.11.2021. godine došlo je do izmene u ponudi škole u skladu sa svojim organizacionim i prostornim mogućnostima u izboru obaveznih slobodnih nastavnih aktivnosti
Slobodne nastavne aktivnosti (u daljem tekstu SNA), su deo plana nastave i učenja koji škola planira Školskim programom i Godišnjim planom rada. Učenici u svakom razredu, od petog do osmog, biraju jedan od tri programa SNA koji škola nudi što znači da će svaki učenik tokom drugog ciklusa osnovnog obrazovanja i vaspitanja pohađati četiri različita programa. Učenici i njihovi roditelji se pre izbora upoznaju sa ponuđenim programima na času odeljenskog starešine, na roditeljskom sastanku, putem sajta škole, lifleta i dr. Odabrani programi SNA su za učenika obavezni a uspeh se izražava opisnom ocenom i ne utiče na opšti uspeh.
Iako se za neke SNA može napraviti prirodna veza sa odgovarajućim obaveznim predmetima ne treba ih posmatrati kao neku vrstu njihovog proširivanja ili produbljivanja. U njihovom ostvarivanju nastavnik se oslanja na učenička i školska i vanškolska znanja i iskustva. Programi SNA nisu namenjeni samo nekoj grupi učenika kao što su npr. učenici koji se spremaju za takmičenje ili im je potrebna dodatna podrška u učenju. Svrha SNA je da doprinesu ostvarivanju opštih ishoda obrazovanja i vaspitanja, razvijanju ključnih i opštih međupredmetnih kompetencija potrebnim za snalaženje u svakodnevnom životu. Osim toga, podrška su profesionalnom razvoju učenika koji na kraju osnovne škole donose važnu odluku o nastavku školovanja u kontekstu novog koncepta srednje škole u kojoj se polažu opšta i stručna matura. I na kraju, mada ne manje važno, SNA doprinose boljem upoznavanju učenika i njihovoj saradnji, jer se ostvaruju u grupama sastavljenim od učenika iz različitih odeljenja.
Programi SNA sadrže cilj, kompetencije, ishode, teme, ključne pojmove sadržaja, uputstvo za didaktičko-metodičko ostvarivanje i ocenjivanje učenika. Programi SNA koje je pripremio Zavod dati su u dve grupe. Prvu čine programi namenjeni učenicima 5. i 6. razreda, a drugu 7. i 8.
Prema kadrovskoj i organizacionoj mogućnosti škole a prema odabiru učenika ove školske godine imaćemo dve SNA:
VEŽBANJEM DO ZDRAVLJA – peti i šesti razred
Cilj učenja slobodne nastavne aktivnosti Vežbanjem do zdravlja je da učenik ovlada znanjima, razvije veštine i formira stavove i vrednosti od značaja za odgovoran odnos prema sopstvenom zdravlju, fizičkom vežbanju i zdravim životnim navikama.
DOMAĆINSTVO – sedmi razred
Cilj učenja slobodne nastavne aktivnosti Domaćinstvo je da učenici integrišu i funkcionalizuju znanja stečena u okviru različitih predmeta u kontekstu svakodnevnog života, da unaprede veštine i formiraju navike u vezi sa važnim aktivnostima u svakodnevnom životu u oblasti stanovanja, odevanja, ishrane i upotrebe različitih materijala.
Прочитај
|
Датум: 24. Septembar 2025 11:07 Категорија: Новости
Izleti imaju za cilj obogaćivanje znanja i razumevanja prirodnih i društvenih pojava, umetničkih dela, razvijanja sklonosti prema nauci, kulturi i umetnosti. Izleti su usklađeni sa nastavnim planom i programom obrazovanja za obavezne i izborne predmete i omogućavaju neposredno iskustvo iz koga se najefikasnije i najefektivnije uči.
Škola organizuje izlete kao što su:
• Poseta Etno-domu (svet oko nas, priroda i društvo)
• Poseta crkvi (veronauka)
• Poseta Domu kulture (pozorišne predstave i kulturno-umetnički programi)
• Poseta Sajmu zapošljavanja (profesionalna orijentacija)
• Izlet na Devojački bunar (priroda i društvo, biologija i geografija)
I sl.
Прочитај
|
Датум: 24. Septembar 2025 10:31 Категорија: Новости
Škola je značajan faktor kulturne transmisije u kojoj dolazi do uzajamnog delovanja sredine na školu i škole na društvenu sredinu. To se ostvaruje kroz plan saradnje sa organizacijama, institucijama kulture (muzeji, galerije, pozorišta, domovi kulture, sportska društva i dr.) i roditeljima.
Osnovni cilj ovih aktivnosti je organizovano delovanje škole na sredinu i obratno. Pored opštih vaspitnih zadataka, posebni zadaci kulturne i javne delatnosti škole bili bi:
- osposobljavanje učenika da koriste sve vrednosti koje im pruža sredina za njihov svestrani razvoj i bogatiji lični život u slobodnom vremenu, kao i prezentovanje onih rezultata kojima škola bogati kulturni i društveni život sredine (radne akcije, proslave, jubileji, manifestacije, društveno- koristan rad), i
- afirmacija škole kao kulturnog centra u mestu i stvaranje pedagoških i društvenih uslova za bogaćenje kulturnog života sredine.
Sadržaj rada se odnosi na:
1. Korišćenje uslova koje pruža društvena sredina:
- organizovanje korišćenja programa biblioteka, pozorišta, muzeja, domova kulture, rekreativnih i sportskih centara; organizovano korišćenje programa naučnih tribina, predavanja i dr.; angažovanje istaknutih naučnih, kulturnih, javnih radnika za razgovor sa učenicima po želji; organizovanje seminara, kurseva u kabinetima škole, organizovanje takmičenja i smotri iz raznih naučnih i stručnih oblasti; organizovanje izleta i ekskurzija i drugih oblika međusobne saradnje sa školama iz drugih sredina; saradnja sa društvenom sredinom u programiranju i korišćenju sportskih objekata u školi za rekreaciju i fizičko vaspitanje omladine.
2. Upoznavanje društvene sredine sa načinom organizovanja i rezultatima vaspitno-obrazovnog rada škole:
- upoznavanje opreme: kabineta, savremenih audiovizuelnih sredstava i dr., organizovanje izložbi na kojima se prikazuju praktični radovi, sheme, grafikoni i drugi proizvodi nastave koje su učenici u toku obuke napravili; prikazivanje stvaralaštva sekcija i grupa vannastavnih aktivnosti, a koje su vezane za kulturno-umetničke priredbe, smotre, i dostignuća i stvaralaštvo (dramsko, horsko, muzičko, likovno, proizvodno i drugo); sportske manifestacije (priredbe, javni nastupi, takmičenja); školske manifestacije (proslave, jubileji i drugo); aktivnosti u okviru međuškolske saradnje (proslave, smotre, priredbe, izložbe i drugo).
Прочитај
|
Датум: 24. Septembar 2025 10:30 Категорија: Новости
Program zaštite od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i programi prevencije drugih oblika rizičnog ponašanja, kao što su, naročito, upotreba psihoaktivnih supstanci i maloletnička delinkvencija ostvaruju se kroz različite nastavne i slobodne aktivnosti sa učenicima, zaposlenima, roditeljima, odnosno starateljima, u saradnji sa jedinicom lokalne samouprave, u skladu sa utvrđenim potrebama.
U ostvarivanje ovog programa uključuju se i fizička i pravna lica sa teritorije jedinice lokalne samouprave, ustanove u oblasti kulture i sporta, vršnjački posrednici, kao i lica obučena za prevenciju i intervenciju u slučaju nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja i drugih oblika rizičnog ponašanja.
Opšti cilj programa je unapređivanje kvaliteta života učenika primenom:
• mera prevencije za stvaranje bezbedne sredine za život i rad učenika;
• mera intervencije u situacijama kada se javlja nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje u ustanovama.
Prevenciju nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja čine mere i aktivnosti kojima se u ustanovi stvara sigurno i podsticajno okruženje, neguje atmosfera saradnje, uvažavanja i konstruktivne komunikacije.
Preventivnim aktivnostima se:
a) podiže nivo svesti i osetljivosti deteta i učenika, roditelja i svih zaposlenih za prepoznavanje nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
b) neguje atmosfera saradnje i tolerancije, uvažavanja i konstruktivne komunikacije u kojoj se ne toleriše nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje;
c) ističu i unapređuju znanja, veštine i stavovi potrebni za konstruktivno reagovanje na nasilje;
d) obezbeđuje zaštita deteta i učenika, roditelja i svih zaposlenih od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja.
Прочитај
|
Датум: 24. Septembar 2025 10:28 Категорија: Новости
Osim redovne nastave, škola ostvaruje dodatni, dopunski i pripremni rad za učenike.
DODATNI RAD
Cilj dodatnog rada je da omogući pojedinim odabranim i talentovanim učenicima da prošire i da prodube svoja znanja i veštine iz nekih nastavnih oblasti i predmeta u skladu sa svojim interesovanjima, sposobnostima i sklonostima, kao i da podstiče učenike na samostalni rad, razvoj logičkog, stvaralačkog i kritičkog mišljenja i da doprinese njihovom osposobljavanju za dalje samoobrazovanje.
Zadaci:
- zadovoljavanje individualnih osobenosti učenika, sklonosti, interesovanja, sposobnosti za učenje,
- podsticanje individualnog razvoja učenika (adekvatnog tempa), pre svega njihovih intelektualnih karakteristika, što omogućava brže napredovanje učenika (akceleracija),
- proširivanje i produbljivanje obima i sadržaja pojedinih predmeta za koje učenici pokazuju interesovanje i sposobnosti,
- grupisanje učenika prema sposobnostima i interesovanjima, čime se stvaraju uslovi za individualizaciju dodatnog rada,
- identifikovanje obdarenih i talentovanih učenika.
Sadržaji dodatnog rada polaze od redovnog plana i programa, ali se, shodno interesovanjima i potrebama učenika, proširuju, produbljuju i dopunjuju novim sadržajima, određenih nauka, i kao takvi važe samo za učenike obuhvaćene ovim oblikom rada. Samim tim, sadržaji dodatnog rada su individualizovani, kako u odnosu na učenika, tako i u odnosu na nastavnika.
Program dodatnog rada planira se i organizuje u okviru nedeljnog rasporeda časova obrazovno-vaspitnog rada. Časovi traju kraće ili duže od 45 minuta, zavisno od sadržaja koji se ostvaruju.
Прочитај
|
Датум: 24. Septembar 2025 10:27 Категорија: Новости
 Osnovna škola «T. G. Masarik» Janošik na svojoj listi predmeta imaće sledeće predmete:
1. O B A V E Z N I N A S T A V N I P R E D M E T I
1. Srpski jezik kao nematernji,
2. Slovački jezik (maternji jezik),
3. Engleski jezik (prvi strani jezik)
4. Matematika,
5. Svet oko nas
6. Priroda i društvo
9. Likovna kultura,
10. Muzička kultura,
11. Istorija,
13. Geografija,
14. Biologija
15. Hemija
16. Fizika
17. Fizičko i zdravstveno vaspitanje
18. Informatika i računarstvo
19. Tehnika i tehnologija
20. Projektna nastava
21. Digitalni svet
Прочитај
|